string(0) ""

Πώς να γράψετε μια επιτυχημένη αγγελία υιοθεσίας

Κατερίνα Κουρούκλη

05/12/2024

Όλοι εμείς οι φιλόζωοι έχουμε βρεθεί παραπάνω από μια φορά στη θέση να φέρουμε σπίτι ένα ή δύο ή και ολόκληρη γέννα από παρατημένους σκύλους ή γάτες.

Δεν ξέρω αν είναι το «ριζικό» μας, πάντως προσωπικά έχω να πω ότι αισθάνομαι λες και με έναν μαγικό τρόπο το παρατημένο ζώο είναι αόρατο σε όποιον άλλον περάσει από μπροστά του και μόλις μπω στο οπτικό του πεδίο, τσουπ ξαφνικά μου παρουσιάζεται φάντης μπαστούνι.

Και επειδή δεν κερδίσαμε το λόττο πρόσφατα οπότε και δεν έχουμε αποκτήσει αυτή την τεράστια φάρμα που ονειρευόμαστε για όλα τα αδέσποτα αυτού του κόσμου, πρέπει να σκεφτούμε γρήγορα και προπαντός έξυπνα ώστε:

1. Να μη μας πετάξει έξω από το σπίτι η σχέση μας μαζί με τα άλλα πέντε ζώα που δεν καταφέραμε να τους βρούμε σπίτι.

2. Να μη μας αποκληρώσουν οι γονείς μας.

3. Να μη μας έρθει το χαρτί της έξωσης από την σπιτονοικοκυρά μας.

Πολλοί, εντελώς λανθασμένα, θεωρούν ότι η φιλοζωική της περιοχής τους οφείλει να τρέξει αμέσως να πάρει το ζώο από τα χέρια τους. Μπα, ξεχάστε το. Οι φιλοζωικές απαρτίζονται από ανθρώπους ακριβώς σαν εσάς που ξοδεύουν τα δικά τους χρήματα και τον δικό τους προσωπικό χρόνο για να σώσουν όποιο τετράποδο βρεθεί στο διάβα τους.

Οπότε τι μένει; Μια γρήγορη και επιτυχημένη υιοθεσία. Και εδώ θέλω να υπερτονίσω τη λέξη «επιτυχημένη». Γιατί η «γρήγορη» δεν σημαίνει πάντα και «μόνιμη».

Τα τελευταία χρόνια και λόγω των Social Media, ναι μεν οι υιοθεσίες έχουν πληθύνει, το ίδιο όμως και οι επιστροφές. Και εδώ θα σας πω ότι δεν φταίνε πάντα οι καινούργιοι κηδεμόνες.

Και πώς να φταίνε όταν τους παρουσιάζουν ένα κουτάβι «που θα γίνει μικρόσωμο» και το οποίο καταλήγει να χρειάζεται ένα κιλό τροφή την ημέρα για να συντηρήσει τα 40 κιλά του;

Η την πανέμορφη λευκή «χαδιάρα και ανθρωποκεντρική» σκυλίτσα που θα αρχίσει να κάνει σαν τρελή αν πας να την πάρεις αγκαλιά;

Οι περισσότερες αγγελίες εστιάζουν στα θετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ζώου και αφήνουν επιλεκτικά απ’ έξω τα αρνητικά. Με αυτό τον τρόπο η εκάστοτε υιοθεσία στηρίζεται πιο πολύ σε μια φαντασίωση παρά στην πραγματικότητα.

Ποια είναι λοιπόν τα συστατικά μιας επιτυχημένης αγγελίας υιοθεσίας;

Καταρχάς μη βιαστείτε. Προέχει ο κτηνίατρος για να δείτε αν έχει τσιπ, που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έχει ή αν έχει, δεν θα είναι καταχωρημένο, αν η κλινική του εικόνα είναι καλή και αν μπορείτε κάντε και ένα snap test για ερλίχια ή καλαζάρ.

Κάνετε μια πρώτη αξιολόγηση του ζώου, ακόμα και με τη βοήθεια ενός εκπαιδευτή, ώστε να είστε όσο το δυνατόν πιο σίγουροι ότι δεν θα το περιγράψετε άλλα αντ’ άλλα με αποτέλεσμα άλλο να περιμένει ο καινούργιος κηδεμόνας και άλλο να του προκύψει.

Προσπαθήστε να το «σουλουπώσετε». Πολλοί πιστεύουν ότι αν δείξουν ένα ζώο σε άθλια κατάσταση, αυτό θα ενεργοποιήσει τη λύπηση και το συναίσθημα και θα υιοθετηθεί πιο γρήγορα.

Photos: City of Gillette, Wyoming Pet Photography

Λάθος. Αυτό που σας εγγυώμαι ότι θα συμβεί είναι η αγγελία να πάρει δεκάδες likes, καρδούλες και δακρυσμένες φατσούλες και άπειρα σχόλια τύπου «αχ, ψυχούλα μου, ελπίζω να βρει σπίτι γρήγορα», και μετά σιγή ιχθύος.

Φωτογραφίες

Πολλές και κυρίως καλές φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες πρέπει να δείχνουν καθαρά το ζώο προς υιοθεσία ως προς το πραγματικό του μέγεθος, το κεφάλι του και τα χρώματά του. Μια φωτογραφία με μια ουρά και μισή πλάτη, ένα μαύρο ζώο σε μαύρο φόντο, έναν σκύλο χαμένο κάπου πίσω στο βάθος ή μια γάτα χωμένη μέσα σε μια κούτα όπου βλέπεις 2 αυτιά να προεξέχουν, είναι σίγουρη συνταγή για αποτυχία. Φωτογραφίες που μπορούν να «αποτυπώσουν» την προσωπικότητα του ζώου είναι συνήθως αυτές που θα τραβήξουν την προσοχή. Η πρώτη εντύπωση μετράει και αν μια καλή φωτογραφία κεντρίσει το ενδιαφέρον, μια σωστή και ειλικρινής περιγραφή μπορεί να «κλείσει τη δουλειά».

Photos: City of Gillette, Wyoming Pet Photography

Video

Αν μια φωτογραφία αξίζει 1000 λέξεις, τότε ένα video αξίζει δέκα φορές περισσότερο! Και όχι, δεν χρειάζεται να σκηνοθετήσετε τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» για να τραβήξει την προσοχή το video σας. Αρκεί να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.

Το ζώο πρέπει να είναι ο «πρωταγωνιστής» ώστε ο θεατής και υποψήφιος κηδεμόνας να μπορεί να επικεντρωθεί επάνω του. Αποφύγετε φόντα όπως φράχτες ή ακατάστατες αυλές. Προτιμήστε καθαρούς, καλά φωτισμένους χώρους.

Photos: City of Gillette, Wyoming Pet Photography

Χρησιμοποιήστε πλάνα από το επίπεδο των ματιών του ζώου για μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση.

Εννοείται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν άλλα ζώα γύρω του, εκτός αν τραβήξετε κάποια μεμονωμένα πλάνα όπου ο σκύλος παίζει με άλλους σκύλους ή γάτες για να δείξετε ότι είναι κοινωνικοποιημένος και μπορεί να συνυπάρξει με δεύτερο ζώο μέσα σε ένα σπίτι.

Τα πάει καλά με τα παιδιά; Αν ναι, χρησιμοποιήστε το. Είναι μια σημαντική πληροφορία που αφορά τους περισσότερους πιθανούς κηδεμόνες.

Αν γνωρίζει κάποιες βασικές εντολές ή έχει μάθει να περπατάει με λουρί, μοιραστείτε το.

Τέλος μην ξεχάσετε να δείξετε και την αστεία και χαριτωμένη πλευρά του. Χαμογελάει; Γέρνει το κεφάλι του στο πλάι όταν του μιλάτε; Κοιμάται ανάσκελα; Όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο!

Πρώτα οι βασικές πληροφορίες

Ακόμα και στις υιοθεσίες ζώων πιστέψτε κανείς δεν θέλει να πάρει «γουρούνι στο σακί». Αναφέρετε πρώτα τις σημαντικές πληροφορίες, όπως φύλο, κιλά, πάνω κάτω την ηλικία του, αν είναι στειρωμένο ή όχι, αν είναι υγιές ή αν έχει κάποια ιατρικά θέματα, αν είναι εμβολιασμένο και τσιπαρισμένο.

Και προσωπικά θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μην παρουσιάζετε σαν κοκόνι όποιον σκύλο δεν ξεπερνάει τα 10 κιλά. Οι λειότριχοι μπεζ σκύλοι ΔΕΝ είναι Λαμπραντόρ και οι μαύροι καφέ με τρίχωμα σίγουρα ΔΕΝ είναι Λυκόσκυλα. Και τέλος μια άσπρη πανέμορφη πατσαβουρίτσα μπορεί να ονειρευόταν να κάνει καριέρα ως Μαλτέζ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κιόλας.

left arrow
right arrow

Ιστορία

Ο τρόπος που παρουσιάζουμε ένα ζώο μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά. Μια πρωτότυπη, ειλικρινής προσέγγιση τραβά την προσοχή και αναδεικνύει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ζώου, κάνοντάς το να ξεχωρίσει. Το κλειδί είναι να μην αποκρύπτουμε προβλήματα, αλλά να τα παρουσιάζουμε με τρόπο που δείχνει την ομορφιά ακόμα και των πιο απαιτητικών περιπτώσεων.

Πολλές φορές, η αποτυχία μιας υιοθεσίας δεν οφείλεται στο ζώο, αλλά στις λανθασμένες προσδοκίες που δημιουργούνται από αγγελίες που αποσιωπούν τα “προβλήματα” για να κάνουν τα ζώα να φαίνονται πιο ελκυστικά

Η ειλικρίνεια, ειδικά όταν συνοδεύεται από χιούμορ, μπορεί να δημιουργήσει μια πιο ρεαλιστική εικόνα και να προσελκύσει ανθρώπους που είναι πραγματικά έτοιμοι να αγκαλιάσουν το συγκεκριμένο ζώο χωρίς δυσάρεστες μελλοντικές εκπλήξεις και πάνω από όλα χωρίς επιστροφές ή εγκαταλείψεις.

Η περιγραφή του μικρού Πράνσερ ίσως είναι το καλύτερο παράδειγμα για μια από τις πιο viral αγγελίες υιοθεσίας σκύλου που έχουν δημοσιευτεί στα Social Media.

Ο Πράνσερ, ένα δαιμονικό τσιουάουα, περιγράφεται από την προσωρινή ανάδοχη μαμά του ως «η κούκλα Τσάκι μέσα στο σώμα ενός σκύλου».

Όπως έγραψε και στην αγγελία υιοθεσίας , «Είμαι πλέον πεπεισμένη ότι αυτό δεν είναι πραγματικά ένας σκύλος, αλλά περισσότερο ένα σώμα μέσα στο οποίο έχει μπει ένα τραυματισμένο βικτωριανό παιδί που στοιχειώνει το σπίτι μας.»

«Προσπάθησα τους τελευταίους μήνες να δημοσιεύσω αγγελίες για αυτόν τον σκύλο και να τον κάνω να φαίνεται… ελκυστικός,» γράφει η ίδια. «Το πρόβλημα είναι ότι απλά ΔΕΝ είναι. Δεν υπάρχει μεγάλη αγορά για νευρωτικά ζώα που μισούν επίσης άλλα ζώα, παιδιά και άντρες ενώ μοιάζουν με γκρέμλιν.»

«Έχουμε κάπως φτάσει μεταξύ μας σε μια συμφωνία ότι είναι λάθος να επιτίθεται στα άλλα ζώα», εξηγεί. «Αλλά θυμάστε εκείνο το επεισόδιο του The Office όπου ο Michael Scott ψιθυρίζει ‘Θα σε σκοτώσω’ στον Toby; Αυτός είναι ο Πράνσερ όταν πρέπει να συνυπάρξει απρόθυμα με τους άλλους όταν είμαι παρούσα.»

«Από την άλλη όμως είναι πιστός και του αρέσει η συντροφικότητα, είναι εκπαιδευμένος για την τουαλέτα, ξέρει κάποιες βασικές εντολές, είναι ήσυχος και δεν καταστρέφει τίποτα όταν μένει μόνος στο σπίτι.»

«Αν πάντα θέλατε το δικό σας στοιχειωμένο βικτωριανό παιδί μέσα στο σώμα ενός μικρού σκύλου που μισεί τους άνδρες και τα παιδιά, παρακαλώ ελάτε να τον γνωρίσετε», έγραψε. «Ω, επίσης, είναι μόνο 2 ετών και πιθανότατα θα ζήσει μέχρι τα 21 από καθαρό πείσμα, οπότε λάβετε το υπόψη σας και αυτό αν ενδιαφέρεστε.»

Μέσα σε μια εβδομάδα πολλοί υποψήφιοι κηδεμόνες έδωσαν μάχη για να τον αποκτήσουν!

Σχετικά άρθρα

Μωρό καρχαρίας γεννήθηκε σε ενυδρείο χωρίς να υπάρχουν αρσενικά ψάρια

Πώς να προστατεύσετε τον σκύλο ή την γάτα σας σε έναν σεισμό

Πώς να κρατήσετε τον σκύλο σας δραστήριο όλη μέρα